Post.. Het komt vaak binnen op de momenten dat we geen tijd hebben om er iets mee te doen. Daarvoor is dit handige systeem een uitkomst!
![](https://primary.jwwb.nl/public/k/p/d/temp-tgyoweqvyzprzmfiwrpp/bbydxq/img_20230511_083036.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=1920%2C1180%2Cx0%2Cy1050%2Csafe&width=780&height=479)
Of het nu gaat om een rekening, een kleurplaat van uw kind of een formulier dat u moet invullen,
alles kunt u in deze mapjes sorteren.
Wat u hiervoor nodig hebt zijn 3 mapjes of bakjes.
Maak 3 categorieën:
- Doen: voor alle papieren waar u nog iets mee moet doen.
Bijvoorbeeld rekeningen, formulieren, post die u wilt versturen. - Lezen: voor alle papieren die u door moet of wilt lezen.
Bijvoorbeeld: nieuwsbrieven, flyers etc. - Bewaren: voor alle papieren die u wilt bewaren en waar u niets meer mee hoeft te doen.
Bijvoorbeeld: kleurplaten van kinderen, kaarten, belangrijke papieren voor uw administratie.
Als de post binnenkomt en u hebt geen tijd om er direct iets mee te doen, sorteer het dan in deze 3 mapjes.
Plan vervolgens 1x in de week/2 weken/maand een moment in om alle mapjes te bekijken en acties te ondernemen. Belangrijk om dit goed bij te houden, zodat u het blijft overzien en rekeningen op tijd worden betaald.
PS: om te zorgen voor minder post zijn er ook heel wat dingen die u af kunt melden, zoals reclamefolders en ongeadresseerde post. Plak bijvoorbeeld een nee-nee of nee-ja sticker op uw brievenbus.
Reactie plaatsen
Reacties